Fadd-dombori üdülőtelep

nyaralás - sport - horgászat

Kapcsolat

Látogatóink

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa74
mod_vvisit_counterTegnap198
mod_vvisit_counterEz a hét1037
mod_vvisit_counterMúlt hét2075
mod_vvisit_counterEz a hónap3740
mod_vvisit_counterMúlt hónap6746
mod_vvisit_counterÖsszesen593978

Ma: 2020. aug. 14.

2020. augusztus 8-án kerül első alkalommal megrendezésre a Fadd-Dombori Amatőr Strandröplabda Bajnokság. 4 fős amatőr csapatok jelentkezhetnek, csapatonként max.két 18 éven felüli férfi résztvevővel és egy főnek Tolna-megyei lakosnak vagy üdülőtulajdonosnak kell lennie.

A szervezők elsősorban családok, baráti társaságok, utcaközösségek jelentkezését várják, a várhatóan hagyományt teremtő első torna célja a sport mellett helyi kapcsolatok teremtése.

Jelentkezni augusztus 7. 20:00 óráig az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címen vagy augusztus 8-án 9:00-9:30 óra között a helyszínen a csapat nevével és a résztvevők neveivel lehet.

Információ (szinte azonnali válasszal): Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Az első három helyezett kupát és okleveleket kap, a résztvevők között több ajándék is kiosztásra kerül. A Faddi Önkormányzat értékes könyvdíjakat ajánlott fel és a pálya melletti büfésor is készül jutalom és kedvezményes sörrel-lángossal-hamburgerrel!

Edzésnap, szabálymagyarázat a vonalazott pályán: augusztus 7. 14:00 órától

Az ország egyik legszebb strandröpipályája a Dombori strandon.


Nyeremények:


1. helyezett: serleg, oklevél és könyvjutalmak a Faddi Önkormányzat jóvoltából + óriás emeletes hamburger (1,2 kg hússal) a Soma Büfé jóvoltából + csavaros fagyi a Strand Büfé (Edit csapata) jóvoltából!

2. helyezett: serleg, oklevél és könyvjutalmak a Faddi Önkormányzat jóvoltából + 4 lángos a Strand Büfé (Edit csapata) jóvoltából!

3. helyezett: serleg, oklevél a Faddi Önkormányzat jóvoltából + csapolt sör vagy limonádé a Strand Büfé (Edit csapata) jóvoltából!

4. helyezett: oklevél a Faddi Önkormányzat jóvoltából

5. helyezett: oklevél a Faddi Önkormányzat jóvoltából

 

Fadd-Dombori Amatőr Strandröplabda Bajnokság speciális játékszabályai

(a hivatalos játékszabálytól eltérő részek jelölve)

Kiírás

Az amatőr strandröplabda bajnokságban olyan 4 fős csapatok jelentkezhetnek, ahol csapatonként max.két 18 éven felüli férfi szerepel és egy főnek Tolna-megyei lakosnak vagy üdülőtulajdonosnak kell lennie. 2 cserejátékost is lehet nevezni, a játszmák között vagy sérülés esetén van lehetőség cserére (a pályán mindvégig max. 2 fő 18 éven felüli férfi játékos játszhat).

(A kérdések alapján: ez azt is jelenti, hogy négy hölgy is indulhat, vagy négy férfi, ahol legalább ketten 18 éven aluliak)

A játék jellemzői

A strandröplabdát egy hálóval kettéválasztott pályán két darab, négy játékosból álló csapat játssza homokos talajú pályán.

A játék célja a labda átjuttatása az ellenfél térfelének talajára, illetve az ellenfél ilyetén céljának megakadályozása.

Egy csapatnak három labdaérintés áll rendelkezésére, hogy a labdát az ellenfél térfelére átjuttassa.

A labda szervával kerül játékba: a szerváló játékos a saját térfele mögül átüti az ellenfél térfelére. A labdamenet addig folytatódik, amíg a labda talajt nem ér, "out"-ra nem megy vagy valamelyik játékos szabálytalanul játssza meg.

A labdamenetet megnyerő csapat pontot szerez. Mindig az a csapat szervál, amelyik az előző pontot szerezte. (Kivéve a játszmák első szervája.)

A pálya mérete és talaja

A pálya 16m hosszú és 8m széles, minden irányban 3-3m (akadály nélküli) kifutóval. A pálya talaja egyenletes, legalább 40 cm mély, szennyeződésektől (pl. üvegszilánk, kagyló, stb...) mentes, nem túl apró szemű (amilyen rátapad a bőrre, vagy port képez) homok. A pálya talaja nem jelenthet sérülés-veszélyt a játékosokra.

Vonalak

A pályát 5-8 cm széles vonalak veszik körbe, a térfelek között nincs vonal. (A 16 illetve 8m vonal külső szélénél van.) A vonalak lágy, rugalmas anyagúak, a színüknek élesen el kell ütnie a pálya talajától (jelen esetben kék színű).

Nyitó zóna

Az alapvonalak mögötti terület. (A két oldalvonal meghosszabbítása között.)

Háló, labda

A háló tetejének talajtól mért magassága 2,25 m, antenna nem áll rendelkezésre. A labda rugalmas anyagból van (bőr, szintetikus bőr vagy hasonló) és alkalmas játékra eső esetén is. A kerülete 66-68 cm, súlya 260-280g.

Felszerelés

Nem szabad sérülés-veszélyes dolgokat viselni (pl. ékszerek). Szemüveget saját felelősségre hordhat a játékos.

Pontozás

A mérkőzést az a csapat nyeri, amelyik két játszmát nyer. Az első két játszma esetében az a csapat nyer, amelyik előbb eléri a 21 pontot (a harmadik játszmában 15 pont kell). Ha nincs meg legalább 2 pont különbség a 21. pontnál, akkor addig kell folytatni a jászmát, amíg kialakul a 2 pont különbség.

Sorsolás

A pénzfeldobást nyerő csapatkapitány választhat térfelet vagy eldöntheti, hogy melyik csapat kezdje a szervát. A vesztesé a megmaradó alternatíva. A második játszma előtt az választ, aki az első sorsolást elvesztette. Az esetleges harmadik játszma előtt új sorsolás van.

Állásrend

A játékosok a saját térfelükön belül bárhol elhelyezkedhetnek (a szerváló játékos az alapvonal mögött).

Nyitás sorrend

Egy csapat játékosai felváltva szerválnak, kivéve, ha saját szerva után nyerték meg a labdamenetet. Ilyenkor ugyanaz a játékos szervál, aki az előző labdamenetben.

A labda "bent" van

Ha a labda a térfelen belül érinti a talajt. Ha hozzáér valamelyik vonalhoz, az is "bent" van.

A labda "kint" ("out") van

Ha a labda a pályán kívül érinti a talajt. Az antenna hiánya miatt erre vonatkozó szabály nincs.

Labdaérintések

A csapatnak összesen három érintésből (a sánc is beleszámít) kell visszajuttatnia a labdát az ellenfél térfelére. Nem szándékos labdaérintés is labdaérintésnek számít. Ugyanaz a játékos nem érhet kétszer egymás után a labdához. (Kivéve sánc után.)

Egyidejű labdaérintés

Ha két csapattárs egyszerre érinti a labdát, az két érintésnek számít, de szabályos. Ha a háló fölött, két ellenfél között történik egyidejű labdaérintés, akkor annak a csapatnak, amelyiknek a térfelére kerül a labda, még van három érintésre lehetősége.

Labdaérintés

A labdát bármely testrésszel meg lehet játszani. A labdaérintésnek elpattanónak kell lennie, nem szabad dobni vagy megfogni. Kivétel erős támadás kivédésénél (ilyenkor egy pillantra meg lehet tartani a labdát kosárérintéssel), illetve háló felett az ellenfelek egyidejű érintéséből fakadó "tartott labda" esetén. A labdát egyidejűleg több testrésszel is lehet érinteni, ha az érintések egyidejűek. Kivéve sánc esetén, ilyenkor több érintés is megengedett, ha egy akció alatt történik. Illetve kivéve a csapat első érintése esetén (itt is egy akció esetén).

Labda a háló alatt

Ha a labda teljes terjedelmével áthalad a háló alatt, akkor "kint" van.

Hálót érintő labda

A labda érintheti a hálót.

Labda a hálóban

A hálóba került labda megjátszható a három érintésen belül. Ha a labda elszakítja a hálót vagy áthalad azon, a labdamenetet újra kell játszani.

Átnyúlás a háló fölött

A blokkoló játékos átnyúlhat a háló fölött, ha nem avatkozik játékba a támadó érintés előtt. A támadó játékos átnyúlhat a háló fölött, ha a támadó mozdulatot még saját térfelén kezdte meg.

Behatolás az ellenfél térfelébe

A játékos behatolhat az ellenfél térfelébe, ha nem akadályozza az ellenfelet.

Háló érintése

Tilos a hálót megérinteni. A hálót tartó kötelek vagy oszlop érintése megengedett, ha ezzel a játékos nem befolyásolja a labdamenetet.

Nyitás

A labdát a soron következő játékosnak egy kézzel vagy karral kell játékba hoznia a nyitó zónából.

Nyitás sorrend

Az első nyitás a sorsolás alapján eldöntött csapaté. Ha a nyitó csapat nyeri a labdamenetet, akkor ugyanaz a játékos szervál, aki az előző labdamenetben is szervált. Ha a fogadó csapat nyeri a labdamenetet, akkor a csapatnak az a játékosa szervál, aki legutóbb nem szervált.

Nyitás végrehajtása

Szervánál a játékos szabadon mozoghat a nyitó zónában. A nyitó érintés pillanatában, vagy felugorva végrehajtott nyitásnál az elugráskor a szerváló játékos nem érintheti sem a pályát (beleértve az alapvonalat is), sem a nyitó zónán kívüli területet. Nyitást követően beléphet vagy talajra érkezhet a pályán vagy a nyitó zónán kívül. A nyitás pillanatában a lába nem lehet a vonal alatt. Ha a játékos feldobja vagy elengedi a labdát, akkor a nyitást megkezdettnek kell tekinteni.

Takarás

A nyitó játékos csapattársa nem takarhatja el a rálátást az ellenfél elől a nyitó játékosra vagy a labda röppályájára. Ilyenkor az ellenfél kérésére szabaddá kell tenni a rálátást.

A támadóérintés hibái

A játékos az ellenfél térfelében érinti meg a labdát. A játékos "out"-ra üti a labdát. A játékos ujjheggyel érinti a labdát, kivéve kifeszített ujjak esetén. A játékos támadó érintést hajt végre az ellenfél nyitásán, úgy, hogy a labda teljes terjedelmével a háló szintje fölött van. A játékos a támadó érintést kosárérintéssel hajtja végre és a labda röppályája nem merőleges a vállak vonalára, kivéve feladás esetén.

Sánc (blokk)

Sánc után bármelyik játékos hozzáérthet a labdához, beleértve azt is, aki sáncolt. A sáncoló játékos átnyúlhat a háló fölött, ha nem avatkozik játékba a támadó érintés előtt. Nyitást nem szabad sáncolni.

Időkérés

Minden csapatnak játszmánként (kivéve a 3. játszmát) egy-egy 30 másodperces időkérése van.

Sérülés

Sérülés vagy kimerülés esetén indokolt esetben lehet játszma közben is cserélni.

Külső beavatkozás

Külső beavatkozás esetén a játékot meg kell állítani, és a labdamenetet újra kell játszani.

Térfélcserék

Térfélcsere a játszmák között kötelező, az esetleges 3. játszma előtt újabb sorsolás következik.

 

Fadd-Dombori, 2020.07.28.

Fadd-Dombori Amatőr Strandröplabda Bajnokság

Strandröplabda speciális játékszabály

(a hivatalos játékszabálytól eltérő részek jelölve)

Kiírás

Az amatőr strandröplabda bajnokságban olyan 4 fős csapatok jelentkezhetnek, ahol min. 1 fő Faddon vagy Fadd-Domboriban bejelentett lakos vagy üdülőtulajdonos (javasolt utcák, családok, baráti társaságok, vállalatok közösségében csapatokat létrehozni). A csapatok 2 férfi és 2 hölgy (vagy 14 év alatti gyermek) részvételével jelentkezhetnek. 2 cserejátékost is lehet nevezni, a játszmák között vagy sérülés esetén van lehetőség cserére (a pályán mindvégig max. 2 fő 14 éven felüli férfi játékos játszhat).

A játék jellemzői

A strandröplabdát egy hálóval kettéválasztott pályán két darab, négy játékosból álló csapat játssza homokos talajú pályán.

A játék célja a labda átjuttatása az ellenfél térfelének talajára, illetve az ellenfél ilyetén céljának megakadályozása.

Egy csapatnak három labdaérintés áll rendelkezésére, hogy a labdát az ellenfél térfelére átjuttassa.

A labda szervával kerül játékba: a szerváló játékos a saját térfele mögül átüti az ellenfél térfelére. A labdamenet addig folytatódik, amíg a labda talajt nem ér, "out"-ra nem megy vagy valamelyik játékos szabálytalanul játssza meg.

A labdamenetet megnyerő csapat pontot szerez. Mindig az a csapat szervál, amelyik az előző pontot szerezte. (Kivéve a játszmák első szervája.)

A pálya mérete és talaja

A pálya 16m hosszú és 8m széles, minden irányban 3-3m (akadály nélküli) kifutóval. A pálya talaja egyenletes, legalább 40 cm mély, szennyeződésektől (pl. üvegszilánk, kagyló, stb...) mentes, nem túl apró szemű (amilyen rátapad a bőrre, vagy port képez) homok. A pálya talaja nem jelenthet sérülés-veszélyt a játékosokra.

Vonalak

A pályát 5-8 cm széles vonalak veszik körbe, a térfelek között nincs vonal. (A 16 illetve 8m vonal külső szélénél van.) A vonalak lágy, rugalmas anyagúak, a színüknek élesen el kell ütnie a pálya talajától (jelen esetben kék színű).

Nyitó zóna

Az alapvonalak mögötti terület. (A két oldalvonal meghosszabbítása között.)

Háló, labda

A háló tetejének talajtól mért magassága 2,25 m, antenna nem áll rendelkezésre. A labda rugalmas anyagból van (bőr, szintetikus bőr vagy hasonló) és alkalmas játékra eső esetén is. A kerülete 66-68 cm, súlya 260-280g.

Felszerelés

Nem szabad sérülés-veszélyes dolgokat viselni (pl. ékszerek). Szemüveget saját felelősségre hordhat a játékos.

Pontozás

A mérkőzést az a csapat nyeri, amelyik két játszmát nyer. Az első két játszma esetében az a csapat nyer, amelyik előbb eléri a 21 pontot (a harmadik játszmában 15 pont kell). Ha nincs meg legalább 2 pont különbség a 21. pontnál, akkor addig kell folytatni a jászmát, amíg kialakul a 2 pont különbség.

Sorsolás

A pénzfeldobást nyerő csapatkapitány választhat térfelet vagy eldöntheti, hogy melyik csapat kezdje a szervát. A vesztesé a megmaradó alternatíva. A második játszma előtt az választ, aki az első sorsolást elvesztette. Az esetleges harmadik játszma előtt új sorsolás van.

Állásrend

A játékosok a saját térfelükön belül bárhol elhelyezkedhetnek (a szerváló játékos az alapvonal mögött).

Nyitás sorrend

Egy csapat játékosai felváltva szerválnak, kivéve, ha saját szerva után nyerték meg a labdamenetet. Ilyenkor ugyanaz a játékos szervál, aki az előző labdamenetben.

A labda "bent" van

Ha a labda a térfelen belül érinti a talajt. Ha hozzáér valamelyik vonalhoz, az is "bent" van.

A labda "kint" ("out") van

Ha a labda a pályán kívül érinti a talajt. Az antenna hiánya miatt erre vonatkozó szabály nincs.

Labdaérintések

A csapatnak összesen három érintésből (a sánc is beleszámít) kell visszajuttatnia a labdát az ellenfél térfelére. Nem szándékos labdaérintés is labdaérintésnek számít. Ugyanaz a játékos nem érhet kétszer egymás után a labdához. (Kivéve sánc után.)

Egyidejű labdaérintés

Ha két csapattárs egyszerre érinti a labdát, az két érintésnek számít, de szabályos. Ha a háló fölött, két ellenfél között történik egyidejű labdaérintés, akkor annak a csapatnak, amelyiknek a térfelére kerül a labda, még van három érintésre lehetősége.

Labdaérintés

A labdát bármely testrésszel meg lehet játszani. A labdaérintésnek elpattanónak kell lennie, nem szabad dobni vagy megfogni. Kivétel erős támadás kivédésénél (ilyenkor egy pillantra meg lehet tartani a labdát kosárérintéssel), illetve háló felett az ellenfelek egyidejű érintéséből fakadó "tartott labda" esetén. A labdát egyidejűleg több testrésszel is lehet érinteni, ha az érintések egyidejűek. Kivéve sánc esetén, ilyenkor több érintés is megengedett, ha egy akció alatt történik. Illetve kivéve a csapat első érintése esetén (itt is egy akció esetén).

Labda a háló alatt

Ha a labda teljes terjedelmével áthalad a háló alatt, akkor "kint" van.

Hálót érintő labda

A labda érintheti a hálót.

Labda a hálóban

A hálóba került labda megjátszható a három érintésen belül. Ha a labda elszakítja a hálót vagy áthalad azon, a labdamenetet újra kell játszani.

Átnyúlás a háló fölött

A blokkoló játékos átnyúlhat a háló fölött, ha nem avatkozik játékba a támadó érintés előtt. A támadó játékos átnyúlhat a háló fölött, ha a támadó mozdulatot még saját térfelén kezdte meg.

Behatolás az ellenfél térfelébe

A játékos behatolhat az ellenfél térfelébe, ha nem akadályozza az ellenfelet.

Háló érintése

Tilos a hálót megérinteni. A hálót tartó kötelek vagy oszlop érintése megengedett, ha ezzel a játékos nem befolyásolja a labdamenetet.

Nyitás

A labdát a soron következő játékosnak egy kézzel vagy karral kell játékba hoznia a nyitó zónából.

Nyitás sorrend

Az első nyitás a sorsolás alapján eldöntött csapaté. Ha a nyitó csapat nyeri a labdamenetet, akkor ugyanaz a játékos szervál, aki az előző labdamenetben is szervált. Ha a fogadó csapat nyeri a labdamenetet, akkor a csapatnak az a játékosa szervál, aki legutóbb nem szervált.

Nyitás végrehajtása

Szervánál a játékos szabadon mozoghat a nyitó zónában. A nyitó érintés pillanatában, vagy felugorva végrehajtott nyitásnál az elugráskor a szerváló játékos nem érintheti sem a pályát (beleértve az alapvonalat is), sem a nyitó zónán kívüli területet. Nyitást követően beléphet vagy talajra érkezhet a pályán vagy a nyitó zónán kívül. A nyitás pillanatában a lába nem lehet a vonal alatt. Ha a játékos feldobja vagy elengedi a labdát, akkor a nyitást megkezdettnek kell tekinteni.

Takarás

A nyitó játékos csapattársa nem takarhatja el a rálátást az ellenfél elől a nyitó játékosra vagy a labda röppályájára. Ilyenkor az ellenfél kérésére szabaddá kell tenni a rálátást.

A támadóérintés hibái

A játékos az ellenfél térfelében érinti meg a labdát. A játékos "out"-ra üti a labdát. A játékos ujjheggyel érinti a labdát, kivéve kifeszített ujjak esetén. A játékos támadó érintést hajt végre az ellenfél nyitásán, úgy, hogy a labda teljes terjedelmével a háló szintje fölött van. A játékos a támadó érintést kosárérintéssel hajtja végre és a labda röppályája nem merőleges a vállak vonalára, kivéve feladás esetén.

Sánc (blokk)

Sánc után bármelyik játékos hozzáérthet a labdához, beleértve azt is, aki sáncolt. A sáncoló játékos átnyúlhat a háló fölött, ha nem avatkozik játékba a támadó érintés előtt. Nyitást nem szabad sáncolni.

Időkérés

Minden csapatnak játszmánként (kivéve a 3. játszmát) egy-egy 30 másodperces időkérése van.

Sérülés

Sérülés vagy kimerülés esetén indokolt esetben lehet játszma közben is cserélni.

Külső beavatkozás

Külső beavatkozás esetén a játékot meg kell állítani, és a labdamenetet újra kell játszani.

Térfélcserék

Térfélcsere a játszmák között kötelező, az esetleges 3. játszma előtt újabb sorsolás következik.

Fadd-Dombori, 2020.07.28.

Ma 2020. augusztus 14., péntek, Marcell napja van. Holnap Mária napja lesz.

Facebook

Szavazás

Véleményem Domboriról